Ghidul cumparatorului

Ghidul Cumparatorului este sectiunea dedicata celor care doresc sa achizitioneze un aparat foto compact, bridge sau un DSLR, dar cauta sfaturi si informatii care sa ii ajute in luarea unei decizii corecte. Pe langa teste si sfaturi practice am ales cateva articole despre accesorii utile fotografilor, despre obiective si fotografia macro si un ghid pentru alegerea trepiedului potrivit. Nu in ultimul rand, va prezentam o modalitate eficienta pentru curatarea senzorului aparatului foto DSLR si alte accesorii utile intretinerii aparaturii foto-video alaturi de doua articole despre filtrele utilizate in fotografie.

Review-uri si teste aparate foto | Toate produsele recomandate de Clubul Foto

Teste: cele mai populare aparate foto ale momentului:

Nikon D7100Nikon D600

Nikon D3100

Nikon D3200

Nikon D800

Nikon D5200

Nikon D5100

Canon 6D

Canon 600D

Canon 650D

Canon 100D

Canon 60D

Olympus OM-D

Sony RX100

ghidul-cumparatorului

Alegerea unui aparat foto, ghiduri si sfaturi practice:

Ghid: Aparate foto ieftine: Recomandari si criterii de alegere

Ghid: Despre alegerea unui aparat foto DSLR.

Ghid: DSLR sau Mirrorless? Pro si contra.

Practic: Cum afli numarul de cadre facute cu un aparat foto DSLR?

Practic: Filtru blocat pe obiectiv. Ce e de facut?

Practic: Curatarea senzorului aparatului foto DSLR

Practic: Recuperarea fotografiilor sterse sau de pe carduri blocate

:

Alegerea unui trepied, filtre si alte accesorii:

Ghid: Alegerea unui trepied

Ghid: Despre filtre: Tipuri, utilizare si sfaturi de achizitie

Accesorii pentru DSLR

Accesorii pentru fotografia de vacanta

Accesorii pentru intretinerea si curatarea aparatului de fotografiat

, informatii, teste si review-uri grupate in functie de brand:

Canon Fujifilm Kata Manfrotto
Nikon Olympus Panasonic Pentax
Samsung Samyang Sigma Sony
Tamron Tokina    

Mai jos, in rubrica dedicata comentariilor, asteptam ideile sau intrebarile voastre legate de alegerea unui aparat sau a unui obiectiv! 🙂

173 COMENTARII

    • Nu stiu daca merita dar eu as zice sa te mai gandesti. Nikon D3100 este mai nou, are un senzor de generatie noua si este superior lui D90 din punct de vedere al calitatii imaginii (mai ales in low-light/hi-iso). Desi performant la vremea lui, Nikon D90 este la sfarsitul ‘vietii” sale si, din punctul meu de vedere, pretul de care vorbesti tu este cam mare. Imagini mai bune si la un pret mult mai mic ai cu D3100 … de exemplu oferta de aici: http://tinyurl.com/66bhzoq

  1. am mai gasit si un Fujifilm FinePix S2750(cred ca e un aparat bun m am jucat putin pe el) dar mi am luat pana la urma nikon s8000 😛 …chiar imi place si cred ca am facut o alegere buna la indrumarea ta 🙂 multumesc!

    • Din pct. de vedere al specificatilor tehnice sunt foarte asemanatoare. Sony are un renume foarte bun pentru compactele sale dar nici Canon nu este mai prejos. Pana la urma intre aceste doua modele alegerea tine mai mult de preferinta pentru un brand anume. Eu as alege Canon-ul: http://tinyurl.com/6amo2tv

    • Canon 1100D este mai nou decat D3100 si din acest motiv nu prea pot sa spun acum cat de bine se prezinta dpdv al calitatii imaginii. Nikon D3100, in schimb, are review-uri foarte bune si ofera o calitate a imaginii excelenta chiar si la valori ISO ridicate. Din acest motiv, in acest moment as inclina catre D3100, chiar si pentru ofertele foarte bune din magazine: http://tinyurl.com/3qewlek

    • Nikon D3100 este mai nou, dar Canon 550D are o calitate mai buna a imaginilor si ofera mult mai multe functionalitati (dar este si mai scump!). Asadar eu as merge pe 550D iar daca nu, Nikonul. Aici au o oferta f. buna pt 550D http://tinyurl.com/42suoes si eu zic ca merita dieferenta fata de 3100 pt functionalitatile suplimentare.

  2. salut..am nevoie de un sfat…Nikon L120 e ok pt un incepator? sau ce altceva ar fi recomandat la un buget de maxim 1300 ron. multumesc!

    • Salut,

      Da, Nikon L120 poate fi ok pt un incepator, dar trebuie sa ti cont de faptul ca este un aparat care se bazeaza pe functile automate. Nu are prea multe posibilitati “creative”, adica moduri de lucru semi-automate sau manual, care te-ar putea ajuta sa inveti despre fotografie si sa experimentezi mai mult. Daca vrei, un P500 ar fi mai indicat. Acela e mai apropiat de un DSLR ca si functionalitati si poti avea controlul complet asupra parametrilor fotografiei, ca sa inveti cu ce se mananca treaba asta. P500 e putin mai scump, dar merita sa mai astepti sa mai strangi niste bani, pt un aparat care te va ajuta mult mai mult pe viitor si pe care nu va trebui sa il schimbi imediat ce iti vei da seama ce vrei mai mult de la acest hobby..

    • Pai sunt modele destul de diferite. Pentru ce ai nevoie? La ce nivel? Pentru un incepator este foarte ok Nikon D3100, de exemplu, dar un fotograf avansat va alege probabil Nikon D7000 sau Canon 60D. Spune-ne mai multe detalii despre ce anume ai nevoie.

  3. aveti informatii despre cat de bun si cum se comporta in realitate Pentax Optio RZ10?La acelasi pret care sunt optiunile?

  4. As dori sa imi cumpar un aparat foto care poate fi folosit atat afara cat si in interior(in conditii de lumina nu foarte bune). Ca si buget ma gandeam sa ma incadrez undeva in jurul sumei de 1200. Ce aparat imi recomandati?
    Multumesc anticipat.

    • Salut, in 1200 de Ron (daca te referi la lei si nu euro) as putea sa iti recomand un aparat compact mai performant sau un bridge mai ieftin: Sony HX1, Canon S130 XS sau Panasonc TZ10.

  5. Ma refeream la suma de 1200 Ron. As prefera sa totusi un aparat bridge. Intre Sony Cyber-Shot DSC-HX1 si Nikon Coolpix L120 care ar fi mai bun aparat?
    Multumesc.

    • Nikon L120 este un model mai nou, cu o tehnologie (teoretic) imbunatatita. Eu iti sugerez sa mergi intr-un magazi si sa le testezi tu pe ambele, dar in acest caz eu as alege aparatul cu tehnologia cea mai noua.

  6. Buna! Vreau sa-mi iau un aparat nou… frecventez cercul foto de la clubul copiilor si particip la concursuri deci am nevoie de un “aparat bun la toate(macro, peisaje, portrete etc. dar si pentru a face fotografii cu familia si prietenii)”.Cred ca as vrea un DSLR, dar am pus ochii pe Nikon coolpix P500. La acesta nu imi place faptul ca nu pot roti de obiectiv si trebuie sa manevrez zoom-ul din buton. La DSLR-uri am impresia ca zoom-ul e prea mic( cam la cati X corespunde un obiectiv 18-55 mm pe un DSLR <>). As vrea un zoom cat de cat marisor si in viitorul aproipiat nu imi permit un obiectiv nou daca imi iau un DSLR . E diferenta mare la dimensiuni intre bridge si DSLR? Bugetul e undeva la 2000 de lei.

    • Buna,

      In primul rand, ca sa afli cam cati “X” are un ob. de DSLR, trebuie sa imparti distanta focala maxima la cea minima (ex: la obiectivul de kit 18-55mm, imparti dist. focala maxima (55) la cea minima (18) si ai asa 55/18=3.05 deci 3X).

      In ceea ce priveste aparatul, ca sa nu investeti intr-un DSLR dar totusi sa poti sa si inveti cum sta treaba cu fotografia cel mai util ti-ar fi, intra-devar, un aparat foto bridge. Nikon P500 ar fi o alegere buna, dar dupa cum ai obs. si tu, nu are zoom pe obiectiv. Mie imi place mai mult Fuji HS20, care se apropie cel mai mult de un DSLR, din pct. meu de vedere. Uite-l aici: http://tinyurl.com/6b5act8 . Eu pe acesta ti l-as recomanda. Altfel, uite un top cu mai multe modele din gama bridge, aici: http://www.clubulfoto.com/top-5-aparate-foto-bridge-2011/

  7. Multumesc mult!
    Am o retinere in ceea ce priveste firma…pana acum am lucrat doar cu Sony, Canon si Nikon. Sunt de calitate cele de la Fuji?

    • Eu zic ca sunt pe acelasi “nivel” cu Canon sau Nikon 🙂 Daca ai ocazia, mergi intr-un magazin si testeaza putin HS20-ul. Eu m-am “jucat” cu el acum ceva timp si nu iti ascund, daca ar fi sa imi iau acum un bridge, acesta ar fi modelul.

  8. Buna ziua. Va rog sa mi recomandati un aparat foto pe care sa-l folosesc in excursii. Ma intereseaza sa aiba un unghi cat mai mare, sa pot face fotografii cu el in conditii de iluminare dificila, sa aiba si un zoom mai maricel, sa stabilizeze bine imaginea

  9. Salut! Ma ajutati va rog cu un sfat? As vrea sa-mi cumpar un aparat foto (bridge) si am la dispozitie 1000 Ron.Mentionez ca fac fotografii ca amatorii, deci nu vreau un aparat “profi”,eu unul ma gindeam la Finepix S3400.Fac o alegere buna? Mersi anticipat!

  10. Buna! Ce mi-ati recomanda intre Nikon D3100 si Canon EOS 1100D? Nu sunt chiar incepatoare in fotografie. Acuma am un Panasonic lumix dmc-fz18 si vreau sa trec la un DSLR. Din ce am cautat m-am decis pe cele mentionate. Orice propunere e bine-venita! 🙂

    • Buna, ambele aparate au performante asemanatoare, dar Nikon D3100 are cateva functii in plus. Desi putin mai scump, totusi Nikon D3100 compenseaza prin functionalitati si accesorii: uite o oferta foarte interersanta aici.

      Eu as alege Canon 550D sau 600D, care desi sunt mai scumpe sunt mai performante decat cele doua mentionate de tine. Canon 550D e posibil sa il gasesti la un pret asemanator lui D3100, dar oricum e un aparat mai avansat decat acesta (nu e modelul entry-level de la Canon , asa cum 3100 e la Nikon).
      Dar, daca bugetul nu iti permite un 550D/600D, atunci D3100 ar fi o alegere ok.

    • Buna, intre 2000 si 2500 Ron cred ca cea mai buna alegere ar fi un Nikon D3100. Totusi, asa cum spuneam si mai sus, pentru inca 3-400 Ron ai putea gasi un Canon 550D care are performante mai bune din toate punctele de vedere.

  11. Buna ziua

    Folosesc un Sony A350 care a inceput sa dea rateuri. Face un zgomot dubios la deschidere si nu-mi centreaza fotografia, in sensul ca partea de sus a imaginii, chiar daca eu o vad in vizor, in fotografie nu-mi apare. Am fost cu el la Sony Center si mi-au spus ca nu pot umbla in corpul aparatului si ca trebuie trimis in Alsacia la service, dar ma costa in jur de 1000 de lei si dureaza foarte mult pana il returneaza.
    Acum ma gandesc daca renteaza reparatia sau ar trebui sa-mi cumpar alta camera.
    Urmeaza sa plec in vacanta si n-as vrea sa raman in pana
    Intrebarea mea este: Ce-mi recomandati sa cumpar? Mi-as dori sa iau tot un Sony, pentru ca am doua obiective pe care am dat destui bani si n-as vrea sa renunt la ele.
    Care dintre aparatele Sony credeti ca merita? Suma pe care as fi dispusa sa o aloc acestui lucru este in jur de 1000 euro.
    Sau, in ultima instanta, renunt la Sony si ma orientez spre altceva.
    Mulumesc anticipat.

    • Buna ziua,
      Din punctul meu de vedere, cea mai buna alegere la Sony in acest moment este un model din gama SLT, Sony Alpha A33 sau A55. Ambele au body-uri de dimensiuni reduse, performante foarte bune si un pret chiar mai mic decat bugetul de care dispuneti. Din pct meu de vedere, repet, acestea doua ar fi cea mai buna optiune calitate/pret. Vedeti aici oferta (acum cu 10% reducere , pana pe 31 iulie!) http://tinyurl.com/6yo5q56

  12. Multumesc foarte mult. Sunt exact modelele la care ma gandeam si eu. Acum, avand inca o confirmare in acest sens, nu-mi ramane decat sa trec la fapte.

  13. Buna!Ma intrebam ce sa aleg dintre Fujifilm finepix hs20 si Nikon D3100?avand in vedere ca au un pret asemanator.multumesc anticipat!

    • Buna,

      Dificila intrebare ….. sunt doua aparate atat de diferite ! 🙂 Pe scurt ideea e urmatoarea: D3100 – calitate mai buna a imaginilor, control mai bun, dar ca sa il folosesti la performante maxime ai nevoie de obiective in plus fata de cel din kit. Fuji HS20 ofera o calitate foarte buna pt un bridge, e un aparat extraordinar dar este doar un bridge… Va trebui sa utilizezi tot timpul acelasi obiectiv (dar, e adevarat, vei avea din prima un zoom mai mare (30X … parca … fata de doar 3x cam cat e obiectivul de la Nikon….).

      Decizia trebuie luata in functie de acesti parametrii zic eu:
      a) ai nevoie de un aparat de calitate si esti pregatita sa investesti in el? Ia 3100-le….
      b) Vrei un aparat bun, cu zoom optic mare, dar care nu atinge perf. unui DSLR si, mai mult decat atat, nu ai nevoie de obiective interschimbabile? Ia HS20-ul 🙂
      Vezi si oferta de aici: http://tinyurl.com/6b5act8 HS20 e (mult) mai ieftin decat D3100 din cate vad…

      • Din cate stiu e mai ieftin decat D3100 dar ofera practic acelasi lucru.
        La fel, daca nu ti neaparat la zoom-ul mare de pe HS20, fiind la un pret asemanator, Canon 1100D este o alegere f. f. buna

  14. buna ziua
    am si eu o intrebare vreau sa-mi cumpar un sslr si as vrea unul nou am gasit 2 oferte la domo si daca ma puteti ajuta sa stiu daca se merita sa investesc in aeste aparate. Vreau sa imi cumpar dslr deoarece sunt pasionat de fotografie si as vrea sa pozezez aproape orice deci nu am un domeniu strict. Acestea sunt ofertele:
    1) http://www.domo.ro/IT_&_C/Foto_-_Video/Camere_foto_digitale/Olympus/Aparat_foto_digital_Olympus_DSLR_E-520_Kit#
    si 2)http://www.domo.ro/IT_&_C/Foto_-_Video/Camere_foto_digitale/Canon/Aparat_foto_digital_DSLR_Canon_EOS450D_+_SD4GB
    initiam am vrut sa-mi cumpar un Nikon D3000 dar am gasit ofertele aste se pot compara apratele di oferta cu D300? dar si o comparatie pret/calitate 😀
    multumesc(as vrea un raspuns relativ rapid pana nu expira ofertele)

    • Suportul Olympus pentru DSLR-uri si interesul acestui brand pt ele este limitat. Nu cred ca se merita investitia intr-un DSLR Olympus, drept urmare eu as alege Canon-ul…

    • D3000 a fost destul de controversat,in sensul ca a avut destul de multe probleme de soft, meniu structurat destul de confuz etc… As alege 1000D dar SINCER nici unul din astea doua. As prefera un 1100D sau chiar un D3100

    • pentru un D3100 sau 1100D nu cred ca o sa am bani sa il cumpar nou….asa as vrea un DSLR…am citit cele scrise de tn pentru alternative incepatori(bridge)….as vrea sa fac poze mai bune decat aparatul pe care il am un fujifilm s5800 sunt multumit de el dar vreau sa vad diferenta si daca o sa-mi cumpar un DSLR cu timpul o sa-mi cumpar cam tot ce imi trebuie la el da pentru inceput nu pot depasi bugetul de 1700 lei….sunt in mare dilema am vazut ca apreciezi mult noul Fuji Finepix HS-20 se poate compara un un DSLR? multumesc pentru timpul acordat:D se merita sa imi cumpar un DSLR la SH?

    • Eu nu as achizitiona un DSLR la mana a doua, datorita faptului ca pot avea hibe ascunse (mai ales in ceea ce priveste senzorul). Pe de alta parte HS-20 desi este un bridge foarte bun si pe care eu il apreciez, nu vei putea sa il dezvolti in viitor adaugand-ui noi obiective… Depinde cum vrei si tu sa iti "cresti" pasiunea, gandes-te bine daca se merita investitia intr-un DSLR.

    • Nu, nu ai de ce sa iti faci griji. E diferenta prea mica pt a fi importanta. Conteaza fotografia finala nu numarul de pixeli pe care o compun. Daca faci o fotografie buna, nu o sa te intrebe nimeni niciodata cati mega pixeli are. Numarul de pixeli conteaza la print, dar 12 sunt suficienti si pt printuri de 1 metru diagonala…. 🙂

  15. Salut. Ma intereseaza un aparat in jur de 1100 de lei..am inteles ca nikon l120 este ok pentru incepatori. Dar nu sunt hotarata si as fi vrut sa mi recomandati un aparat care sa se inadreze in acea suma si sa fie cat mai bun. Mersi!

    • Daca e intr-adevar nou si ai incredere sa il achizitionezi de acolo, de ce nu? 🙂 Canon 550D e un aparat foarte capabil, dar parca mai sigur ar fi sa dai inca 2-300 Ron si sa il iei dintr-un magazin specializat, cu factura si garantie pe numele tau.

    • Buna Ioana,

      IN mod clar iti sugerez varianta Canon 550D. Performante mai bne ale senzorului de imagine, o functie de filmare foarte bine pusa la punct si functionalitati mai avansate.

  16. Buna!Am achizitionat de curand un nikon d3100 ,dar cand il folosesc pe modul manual in interiorul casei pozele ies foarte intunecate indiferent cat de mult cresc sensibilitatea iso.Mentionez ca in celelalte moduri pozele facute in acelasi loc ies bine.Ce setare crezi ca as putea folosi?Multumesc anticipat!

  17. Buna ziua in prezent folosesc un Nikon D5000 si as vrea sa achizitionez ori un Nikon D7000 ori un Nikon D300s.Stiu ca nu fac parte din aceiasi clasa dar care este mai bun tinand cont de raportul calitate/pret?
    Multumesc.

    • Ambele sunt OK, dar sa te gandesti daca ai nevoie de functia de filmare, deoarece la Canon 500D este mult evoluata fata de ce stie D5000-ul de la Nikon. In rest, nu sunt foarte mari diferente intre ele, desi eu inclin spre 500D, chiar si asa.

  18. Buna Calin,
    In primul rand vreau sa te felicit din tot sufletul pt ceea ce faci aici. Te-am descoperit incercand sa gasesc o modalitate de informare corecta in alegerea unui aparat foto cat mai bun pt mine.
    Dar, sa primesc si un sfat competent…e mai mult decat puteam sa sper.
    Asadar,ap. imi trbuie pt poze de grup in mod special si pt vacante totodata.Mentionez ca sunt f f pretentioasa cu imaginea dar nu am experienta in ac arta.
    Pana la urma m-am hotarat la un Fuji HS20 dar, acum imi fac cu ochiul si noile modele de la Sony A77,A65 dar si Nex5n Nex7. Si m-am pierdut de tot in ceata cand am vazut ca si Canon a venit cu noutati – atat la bridge cat si la compacta.
    Bugetul nu-i o problema…doar alegerea e grea.
    Te rog, un pic de ajutor mi-ar fi de mare folos.

    • Buna Luminita,

      In primul rand multumesc pentru cuvintele frumoase! Ma bucur sa aflu ca munca mea de aici nu este in zadar! 🙂

      Cat despre aparate, intr-adevar in ultima luna au fost multe noutati. Fuji HS20 este un aparat deosebit, pe care eu il apreciez foarte mult, dar si Canon a lansat acum o saptamana un model super-zoom nou, SX40 HS care va fi disponibil in magazinde in scurt timp. Sincer, desi HS20 este un aparat foarte capabil, abia astept sa pot sa testez un Canon SX40, deoarece este mai nou si “promite” foarte multe!! Inca nu stiu ce sa zic. Daca mai poti astepta, eu ti-as recomanda sa alegi acest Canon cand va apare in magazine (pe la inceput de octombrie cred). Sony A77, A65 si NEX 7 sunt DSLR-uri (si Mirrorless), nu au zoom-ul pe care il ofera SX40 sau HS20 si – cel mai important – fiecare costa mai mult decat dublu fata de un HS20 sau Canon SX40 HS. Decizia iti apartine dar – in acest moment – eu as astepta sa vad ce poate noul Canon SX40 HS 🙂

  19. Calin,

    Esti minunat. Multumesc din suflet pt sfat si pt promtitudine. Cu siguranta voi astepta noul Canon.
    Spor in continuare in tot ce intrprinzi si mult succes.

  20. Salut Calin ! Te rog imi poti spune si mie ce aparat foto sa-mi iau in conditiile in care am un buget redus de aproximativ 2000 lei … As vrea un DSLR un aparat caruia sa ii pot schimba obiectivul poate pe viitor o sa-mi achizitionez cateva obiective … Multumiri anticipate !

    • Salut,

      In maxim 2.000 de ron gasesti Canon 1000D, dar care este deja un model destul de depasit din punct de vedere tehnic. Ti-as sugera Canon 1100D, care se gaseste aici http://tinyurl.com/6lfmram la 2099 Ron. Adica, pt aproape 100 de Ron vei avea un aprat mai performant.

      Sunt de acord cu tine: nu iti trebuie un body de ultima generatie ca sa faci fotografii bune! Sunt mai importante obiectivele si de aceea salut dorinta ta de a achizitiona un DSLR la acesti bani si, eventual, sa investesti mai mult in obiective de calitate, pentru ca alea sunt mai importante!

    • D3000 e din aceeasi generatie cu Canon 1000D (si multi spun ca e mai slab si ca ar avea un meniu foarte aiurea). Poate D3100, acela da, e un aparat mult mai capabil ca D3000. 🙂

  21. Intre 1000D si D3000 ce imi recomanzi totusi sunt incepator si trecand de la camera de foto compacta destul de veche … ce imi recomanzi ? multumesc din suflet ! ( Unde gasesc tutoriale pentru arta fotografica cateva cunostinte de baza ?)

    • Fuji HS20 nu e DSLR, dar e un aparat foarte capabil. Totusi, trebuie sa te obisnuiesti cu ideea ca nu ii vei putea achizitiona obiective interschimbabile si trebuie sa te multumesti cu ce are el de oferit.

  22. Buna! Ce crezi despre un aparat NIKON L120? avand in vedere bugetul limitat, merita? adica este mai bun decat un simplu compact? aduce ceva bun fotografiilor sau sa ma orientez spre altceva?

  23. Buna 🙂 M-ar ajuta foarte mult parerea dumneavoastra in alegerea unui aparat foto(de preferabil un DSLR) Canon sau Nikon; avand in vedere un buget de maximum 1500 lei. multumesc mult!

  24. Buna, ce sa aleg intre canon 600d, 550d si nikon d5100?
    Am auzit ca 550d este foarte asemanator cu 600d si ii mai ieftin, avand in vedere ca este un model mai vechi. Se merita banii in plus pt. 600d? Eu spre el inclin dar m-am gandit si la nikon. Chiar nu stiu ce sa aleg… Un mic ajutor, va rog? 😀

  25. Care să aibă câte ceva din fiecare tip de fotografie si să mă descurc cu el.As mai avea o preferintă si anume să aibă meniul aproape ca a unui DSLR…dacă se poate

  26. buna , mi s a desfacut un obiectiv in doua parti.. e vb de canon 50 mm 1.8 2 … imi puteti careva spune daca se mai poate repara? am incercat sa le imbin din nou .. cele doau parti , ca s au dezmembrat… insa nu am reusit… help!!

    • inca o chestie.. nu am avut ocazia sa folosesc mai multe obiective.. am avut un canon 50 mm 1.8 si mi `a placut ff mult .. imi placea ca separa ff bine persoana de fundal sau lasa ceata in spate …. imi puteti spune daca voi cumpara tamron 70 300 mm … voi reusi sa scot efectul asta de ceata in spate asa cum reuseam cu 50 de mm1.8?

  27. Salutare! As vrea sa stiu si eu daca exista o diferenta majora intre nikon d3100 si d3000, exceptand nr de mpx. d3000 este cv mai ieftin decat 3100.multumesc!

    • Salut,

      Da, exista diferente majore: D3100 are un senzor de imagine mai nou si o calitate mult mai buna a cadrelor. In al doilea rand, D3100 filmeaza Full HD, are autofocus (si pe filmare), are mai multe functii si un mod de lucru reproiectat. Asadar, daca poti sa iei totusi un D3100 in loc de D3000 nu mai sta pe ganduri!

  28. Buna ziua ,

    V-as ruga sa ma ajutati sa achizitionez un aparat foto compact bridge care sa-si merite banii …

    din ce am cautat eu pana acum am ajuns la 2 variante :

    Nikon COOLPIX L810 http://www.emag.ro/aparate-foto-compacte/aparat-foto-digital-nikon-coolpix-l810-161mp-black–pVMA970E1

    si

    Olympus SP-720UZ http://www.emag.ro/aparate-foto-compacte/aparat-foto-digital-olympus-sp-720uz-140mp-silver–pV103030SE000

    Bugetul este de maxim 1200 lei , deci stiu ca nu este un buget destul pentru un bridge de calitate …

    Va multumesc anticipat.

  29. as vrea sa achizitionez o camera foto compacta semi profesionista si m-am orientat catre "Nikon Coolpix L310" si "Nikon Coolpix L810" (amandoua sunt nikon deorece am auzit ca sunt camere destul de performante si foarte bune pentru incepatori)…un sfat in legatura cu cela doua ar fi super ok…multumesc frumos

  30. Buna ziua….am un Canon 600d si ash vrea sa-i fac cadou 2 obiective cu inel rosu…si nu stiu pe care sa le aleg…daca ma poae ajuta cineva …multumesc

  31. rog sami spuneti care aparat ii mai bun si profisional..nikon d3100,d3200 sau 7000..si sa aiba calitate buna la foto..ms mult

  32. Buna ziua, as dori sa achizitionez un aparat foto pana in 2000 lei. Ce imi recomandati sa aleg? Eu m-am orientat spre Samsung NX20, fiind in oferta redus de la 4300 lei la 2000. Va multumesc!

  33. revin si pe aceasta cale te rog sa-mi mai dai un sfat.
    am gasit pentax x5 si nikon l 820 la aproape acelasi pret ca si samsung wb2100
    care dintre ele e mai ok dintre toate 3?
    multumesc anticipat pt raspuns!

    • Cel mai important dezavantaj este, mai ales la teleconvertoarele ‘ieftine’, reducerea calitatii imaginilor (sharp, deformari, aparitia aberatiilor cromatice etc). Ca avantaj ar putea fi pretul (mult) redus fata de cel al unui obiectiv cu aceeasi focala, dedicat. Dar totusi atentie la calitatea convertorului. Multe mai mult ‘strica’ decat sa ajute…

    • Daca va intereseaza mai mult partea video, la Canon 650D veti gasi atat cea mai buna calitate a inregistrarii dar si cele mai multe optiuni si setari.

  34. BUNA ZIUA!
    AS DORI SAACHIZITIONEZ O CAMERA BRIDGE M-AM OPRIT LA 3 VARIANTE CANON SX50 SONY HX300 FUJIFILM HS50.
    VA MULTUMESC ANTICIPAT!

    O ZI BUNA!

    • Preturi foarte bune si seriozitate gasiti la hdewcameras co uk.
      Aparatele peste `1500 lei nu merita cumparate din Romania, sunt foarte scumpe aici/

  35. Buna ziua, am nevoie de un sfat si v-as fi recunoscator pentru ajutor. Urmaresc de cateva luni sa cumpar un obiectiv de la F64, dar care nu este pe stoc.

    Este vorba de:
    http://www.f64.ro/sigma-18-35mm-f-1-8-dc-hsm-art-sony.html#details_second
    pentru un DSLR Sony Alpha SLT77.

    L-am gasit si pe un alt magazin online:
    http://www.evomag.ro/FOTO-Obiective/Sigma-Obiectiv-Foto-Sigma-18-35-18-DC-HSM-Sony-107555.html, dar nu are trecut in denumire cuvantul ART.

    Este vorba de acelasi obiectiv? In cei de la F64 am incredere, dar pe cei de la Evomag nu-i cunosc.

    Multumesc de ajutor.

  36. salut…un sfat va rog rog, stiu ca sunt categorii diferite dar nu ma pot decide intre canon 7d,6d si 5d mark II.fiecare au plusuri si minusuri…as aprecia un sfat de profesionist. multam anticipat…
    stima

  37. Buna ziua,ce aparat foto ati recomanda unei persoane incepatoare in arta fotografiei (care vrea sa invete), tinand cont de urmatoarele: se intentioneaza a se folosi aparatul numai in exterior(peisaje, obiecte, plante etc), atat ziua cat si noaptea; imi doresc o camera foto semiprofesionala DSLR cu care sa pot evolua, sa trec de stadiul de incepator si am nevoie de parerile voastre.
    ca suma sunt dispusa sa cheltui intre 2500 si 4500 lei.
    Va multumesc anticipat

  38. Buna ziua. as dori si eu o informatie va rog frumos. ce aparat foto a-ti recomanda pentru un studio foto ? pozele vreau sa le fac pentru un site cu haine. ca si manechine e vorba de un baiat si o fata. Va multumesc !

  39. Buna ziua.Intrebarea mea este legat de achizitionarea unui obiectiv foto SH.In momentul de fata am 18-55 is STM,15-85 is USM si 50 mm 1.8 STM.Toate astea pe un Canon 1200D.Nu ma pot decide intre 85 mm 1.8, 70-200 f4 USM(varianta fara IS) si 70-300 USM.Mai mult fac fotografii de portret.Multumesc de raspuns.

  40. Buna ziua, doresc sa cumpar un aparat foto.Nu sunt o persoana care stie ce inseamna un aparat foto profesional dar care doreste sa o ia pw drumul fotografiei din placere , care este pasionata de natura si transformarile ei .Ce aparat recomandati pt inceput

    • Daca nu v-ati cumparat deja, un entru level DSRL (ex. Nikon D3300) e foarte ok.
      Preturi foarte bune si seriozitate gasiti la hdewcameras co uk

  41. Buna ziua,imi doresc sa cumpar un aparat profesional,nu am cunoștințe despre fotografie dar îmi place calitatea si doresc pe viitor să învăt,nu stiu ce să aleg m-am gândit la Canon760D sau Nikon5500D care mi-l recomandati??sau credeti că pot începe cu un alt model?care???

  42. Bună seara, as dori niște sfaturi
    Doresc sa achiziționez o camera foto și nu știu ce sa aleg intre Nikon d5300, 5500 și d7100
    Ce diferențe sunt, avantaje și dezavantaje

  43. Buna seara
    as dori saachizitionez un aparat de fotografiat pentru familie dar si pentru a poza masini spre vanzare , nu am cunostinte mai deloc depre camere foto si obiective si as dori un sfat de la un profesionist.
    buget max 2000 lei.
    Va multumesc anticipat !!!

Leave a Reply