Am primit pentru teste, saptamana trecuta, un aparat foto compact de la BenQ, actualul varf de gama in categoria foto a companiei taivaneze. Desi nu am mai testat pana acum un alt aparat compact BenQ (am o oarecare experienta cu un model de acum 5-6 ani), am ramas surprins sa aflu ca BenQ GH700 se lauda cu un senzor CMOS de 16 MP produs de Sony, dar – in acelasi timp – este si primul model bridge al companiei BenQ. Ce ar putea sa iasa dintr-o astfel de combinatie? Am aflat dupa ce am mers cu GH700 intr-o tura foto la munte pentru a vedea cum se comporta intr-o excursie.

BenQ GH700
BenQ GH700

BenQ GH700

In primul rand sa vedem cu ce se lauda BenQ GH700: este un „bridge-wannabe”, adica un aparat foto de dimensiuni compacte, dar care are un set de functii ce se regasesc pe aparatele de tip „bridge”. Principalul sau atuu il reprezinta obiectivul cu zoom 21x, care completeaza foarte bine senzorul de imagine de 16 MP CMOS. Este dotat cu stabilizare de imagine, filmeza Full HD la 60 fps si inregistreaza imaginile pe carduri SD. Este alimentat de patru baterii AA dar puteti utiliza in locul lor acumulatori NiMH (eu am facut cam 100 de cadre cu un set de acumulatori proaspat-incarcati si nu i-a consumat decat in proportie de 60%). Are si blitz integrat. Un set bogat de functii software completeaza un pachet deja atractiv: diverse efecte ce pot fi aplicate fotografiilor, functie auto-HDR si filtrele artistice va permit sa va dati frau liber imaginatiei cu un aparat foarte accesibil ca pret (detalii aici).

BenQ GH700
BenQ GH700

Cum se comporta in conditii normale de fotografiere, de zi-cu-zi?

BenQ GH700 se preteaza foarte bine ca aparat foto de familie, pentru excursii, vacante sau calatorii. Versatilitatea oferita de zoom-ul 21x este imensa si va puteti bucura atat de cadre wide cat si de close-up-uri de calitate, pe timp de zi. Imaginile au o calitate ok daca folositi aparatul in modul iAuto (cu selectia automata a scenei in functie de specificul cadrului ce urmeaza a fi fotografiat) dar exista si posibilitatea utilizarii unor setari manuale in modurile P sau M (Program sau Manual). Din pacate lispa modurilor semi-automate Av (Prioritate de Diafragma) sau Tv (Priotitate de timp) se „simte” in utilizare si nu cred ca va fi pe placul fotografilor entuziasti. Totusi, aparatul compenseaza prin functiile software generoase: auto-HDR, pentru optimizarea gamei dinamice si a detaliilor din zonele cu contrast ridicat si functia de fotografie de noapte, care insregistreaza automat mai multe cadre pe care le suprapune pentru a creea o singura imagine cu o calitate mai buna decat daca ati fotografia noaptea in mod obisnuit.

Cateva fotografii realizate cu BenQ GH700 intr-un weekend la munte (click pe sagetile de sub fotografie pentru a vedea toate imaginile):

BenQ GH700

Image 1 of 6

Functia de filmare

BenQ GH700 poate inregistra filme la rezolutie Full HD la 60 fps. O performanta foarte buna pentru un aparat din clasa sa. Totusi, desi filmele inregistrate arata bine din punct de vedere al expunerii, al culorilor si al contrastului, aparatul face destul de greu claritatea la valori mari ale distantei focale sau atunci cand in cadru avem subiecte care se misca in planuri diferite (de exemplu, cand filmam intr-o zona circulata). Ca sa va dati seama de acest lucru, va invit sa priviti filmul de mai jos, inregistrat cu BenQ GH700 in modul iAuto:

Concluzii

Ei bine, BenQ GH700 poate fi o alegere inteleapta, daca luam in calcul pretul de vanzare de 799 Lei (click pentru detalii). La banii astia e greu (sau chiar imposibil) sa gasesti un alt aparat foto tip bridge nou cu un obiectiv cu factor de zoom atat de mare: 21x ! Acesta este si principalul sau atuu: raportul calitate/pret bun. Iti ofera o multime de dotari la un pret foarte bun, dar asta inseamna sa accepti si anumite compromisuri. Senzorul CMOS isi face treaba bine, chiar si in fotografiile de noapte, daca utilizati functia specifica Night Shot. BenQ GH700 este un aparat foarte atractiv la pretul acesta, cu dotari pe care le gasiti de obicei la aparate foto bridge mai scumpe. Asa cum am mai spus, BenQ GH700 poate fi aparatul foto perfect pentru familie, pentru vacante si drumetii!