A sosit momentul sa analizam din nou aparatele foto bridge pentru a stabilii clasamentul celor mai performante, din puncte de vedere al dotarilor si al raportului calitate/pret. Fata de clasamentul celor mai bune aparate foto bridge de la inceputul lui 2012, cel de acum se remarca in primul rand prin aparate dotate exclusiv cu senzori CMOS, functie de filmare Full HD si obiective cu zoom optic din ce in ce mai performante, dar fara a surprinde prin numarul mare de megapixeli. Aceasta este o veste buna: cine alege un bridge o face pentru un zoom versatil dar si pentru o calitate mai buna a imaginilor fata de un compact. Daca producatorii nu incep sa ofere asta, atunci alegerea va fi foarte simpla: DSLR sau .

Sa vedem, in continuare, care sunt recomandarile noastre in categoria aparatelor foto bridge la inceputul lui 2013:

Locul 5: Fuji HS30 EXR

Fuji HS30
Fuji HS30

Specificatii: senzor CMOS de 16 megapixeli, zoom 30x, filmare Full HD, zoom optic mecanic

Desi acum doua saptamani a fost anuntat modelul urmator, Fuji HS30 EXR ramane in continuare unul dintre cele mai bune aparate foto bridge de pe piata, din punct de vedere al raportului calitate/pret. Este cel mai accesibil bridge din clasamentul nostru dar este construit in jurul unui senzor CMOS EXR de 16 megapixeli si a unui obiectiv cu zoom optic 30x. Fuji HS30 EXR iese in evidenta, fata de celelalte aparate foto bridge din clasament, datorita obiectivului cu zoom optic mecanic si al vizorului electronic cu 920.000px. La capitolul “bile negre” am putea nota sistemul de focalizare, care mai ales la capatul tele al focalei mai are obiceiul de a da rateuri si functia de filmare, care nu este punctul sau forte… La cat costa, Fuji HS30EXR poate fi un aparat foto bridge excelent pentru cei care au un buget restrans.

Fuji HS30, pret actualizat: F64 Studio

Locul 4: HX200V

Sony HX200v
Sony HX200v

Specificatii: senzor CMOS de 16 megapixeli, zoom 30x, filmare Full HD. Citeste review-ul nostru aici

Sony exploateaza la maxim performantele senzorilor de tip EXMOR si asta se traduce in imagini foarte bune din partea lui Sony HX200V. Totusi, au ramas putin in urma in ceea ce priveste dotarile si functile aparatului: alte aparate bridge au patina pentru blitz extern si pot inregistra imagini chiar si in format RAW. Totusi, pentru pretentiosi, Sony HX200V include un modul GPS si filmare Full HD, functii cu care alte aparate nu se pot lauda. Sony HX200V castiga locul al patrulea in testul nostru deoarece pierde puncte la capitolul dotari, comparativ cu celelalte aparate de pe pozitile urmatoare.

Sony HX200V – pret actualizat: F64 Studio | eMag

Locul 3: P510

Nikon P510
Nikon P510

Specificatii: senzor CMOS de 16 megapixeli, zoom 42x, filmare Full HD, fotografiere in rafala cu pana la 7fps

Nikon P510 este “nava amiral” a companiei nipone in categoria aparatelor foto super-zoom. Dotat cu un obiectiv care acopera o plaja focala intre 24 si 1000mm (42x), Nikon P510 este construit in jurul unui senzor CMOS de 16 megapixeli, poate inregistra filme in format Full HD si fotografii in rafala cu pana la 7 cadre pe secunde. Include cateva moduri si filtre “artistice”, printre care si deja-celebrul mod HDR si permite procesarea fotografiilor direct din aparat. La capitolul “minusuri”, remarcabila este lipsa patinei pentru blitz extern si formatul RAW.

Nikopn P510 – pret actualizat: F64 Studio

Locul 2: Canon SX50 IS

Canon SX50 HS cu blitz Canon 430 EX II
Canon SX50 HS cu blitz Canon 430 EX II

Specificatii: senzor CMOS 12 megapixeli, zoom 50x, video Full HD, inregistrare RAW. Citeste review-ul nostru aici

Canon SX50 IS, cel mai performant bridge de la Canon, vine cu un obiectiv cu factor de zoom “extrem”: 50X. In rest, este un SX40 imbunatatit, cu un vizor optic mai bun, procesor de ultima generatie DIGIC V, senzor CMOS de 12 megapixeli, inregistrare RAW (primul bridge Canon care suporta acest format) si video Full HD 1080p. Obiectivul acopera o plaja focala foarte versatila, intre 24 si 1200mm (echivalent in formatul standard), fiind poate cea mai buna alegere pentru cei care isi doresc un aparat foto pentru vacante si calatorii.

Canon SX50 IS – pret actualizat: F64 Studio | eMag

Locul 1: FZ200

Panasonic FZ200
Panasonic FZ200

Specificatii: senzor CMOS 12 megapixeli, zoom 24x, video Full HD, inregistrare RAW, obiectiv luminos cu f/2.8 constant

Primul si deocamdata singurul aparat foto bridge cu obiectiv cu diafragma f/2.8 constanta pe toata plaja focala, Panasonic FZ200 vine dotat cu un  senzor CMOS de 12 megapixeli, o optica excelenta data de obiectivul Leica 24x 25-600mm f/2.8, ecran LCD rabatabil, inregistrare RAW si video Full HD cu sunet stereo. Are patina pentru blitz extern si poate inregistra imagini statice cu o cadenta de 3 cadre pe secunda. Panasonic FZ200 castiga locul I al testului nostru datorita performantelor bune si a calitatii imaginilor, dar mai ales datorita opticii de exceptie in aceasta categorie de aparate. E drept, calitatea are si un pret pe masura, fiind cel mai scump aparat foto bridge din clasamentul nostru.

Panasonic FZ200 – pret actualizat: F64 Studio | eMag

12 COMENTARII

      • Daca e sa vorbim strict de ce ofera, X-S1 trebuia sa iasa pe primul loc. Dar, la peste 3000 de lei bridgeul acesta are mari probleme de focalizare (la zoom peste 500mm (echivalent) jumatate din poze sunt prost focalizare). Asadar, un aparat de 3000 de lei cu astfel de probleme are un raport calitate/pret total nefavorabil pentru a intra in top. La popul opus, HS30 este un bridge mult mai ok, cu un raport calitate/pret mult mai bun, la 1400 de lei (mai putin de jumatate din pretul lui X-S1 adica…).

        Pe scurt, nu poti cere 3000 de ron pe un bridge care rateaza focusul la 25% din fotografii (per total). Nu pot sa il recomand nimanui fara sa imi sara in cap dupaia (am patit-o…). Oricum, asta e un Top 5, nu e clasamentul complet al bridge-urilor care exista acum in magazine. X-S1 isi poate adjudeca locul 6 in top …

  1. Aceste tipuri de aparate foto le consider utile pentru amatori(ca şi mine).Mă însotesc peste tot,nu ocupă mult spaţiu,sunt versatile,fac poze decente oricând şi oriunde.
    Dacă nu produc profit nu văd de ce să fac o investiţie uriaşă doar de amorul artei(ca să-mi spună prietenii”mamă ce sculă ai!”) sau după ce faci cea mai excepţională,fenomenală,fabuloasă,nemaipomenită poză să primesc aprecieri de genul”drăguţă!;plăcută!” şi să o uiţi undeva pe un hd.
    Pasiune,pasiune dar să iasă şi ceva profit.

  2. Mi-am zis că trebuie neapărat să revin cu un comentariu.Acum duminică urmăresc Festivitatea de inchidere a Campionatului European de patinaj artistic din Croaţia-Zagreb.Sala arhiplină,public relaxat,care se bucură de o atmosferă extraordinară.Fiind transmisiune în direct în pauze prezintă publicul din tribune,iar aici ce să vezi?…toată lumea înarmată bineînţeles cu aparate foto care cu preponderenţă sunt…DSLR-uri.
    Păi,ce am susţinut eu mai devreme? Cred că trebuie să acord credit sfaturilor primite de către profesionişti.

    • Nu prea imi dau seama cum sa interpretez acest lucru: e bine ca acum toata lumea are DSLR, desi poate n-au nevoie de el? Sau, din contra, fiecare ar trebui sa isi ia ce are nevoie (cam ce ai spus in primul comentariu, cu care sunt perfect de acord)

      • Urmărind această festivitate(foarte frumoasă dealtfel)am observat condiţiile destul de grele de fotografiere;lumini difuze,multicolore,focus luminos doar pe artist(nu cunosc termenul de scenă),patinatorii în viteză.Eh…consider că în condiţiile date nu cred că aşi fi făcut mare lucru cu un bridge(poate nu am nici cunoştinţele tehnice necesare) şi că de acest lucru ştiu şi alţi mulţi utilizatori(cei din tribună,am făcut abstracţie de fotoreporteri) pentru care s-au înarmat cu DSLR-uri.Spuneam de sfatul celor profi citind un precedent articol unde se sublinia focalizarea rapidă şi corectă,în diverse condiţii a acestui tip de aparat.
        Mulţumesc că doreşti să-mi clarific informaţiile intr-o direcţie corectă!

  3. Excelent TOP Calin. Am schimbat un SONY HX 100V si am facut multe teste,cu multe aparate foto, inclusiv cu cele mentionate aici. rezultatul a fost identic : am cumparat FZ 200. Nu sunt profesionist, sunt un amator care face fotografii ocazional, dar invat pentru a le face asa cum trebuie. Am fost blamat, cand am sustinut la momentul aparitiei lu XS-1 ca are probleme grave de focus si chiar de stabilizare, cu toate ca sunt amator, si culmea este ca am luat suturi pe un forum ca ”mai trebuie sa mananc cadre”si pe urma sa vin cu pareri de amator, tocmai de la profesinisti (cel putin asa ziceau ei). Despre problemele lui xs-1 am scris si pe club foto daca nu ma insel, sau pe f64, nu mai stiu exact. Daca tot este pe locul 1 fz 200,fa un review complet. P.S. IN TOPUL DPREVIEW PANASONIC FZ 200 A LUAT CEL MAI MARE PUNCTAJ.

    • As vrea sa fac un review despre FZ200 dar din pacate nu prea se poate acum. La sfarsitul anului trecut am fost anuntat ca il voi primi la teste, dar nu s-a mai concretizat nimic… La fel, trebuia sa primesc la teste si un GH3 tot de la Panasonic, dar la fel… nimic!

Leave a Reply